Resultaten van deze vier klanten subgroepjes


Het resultaat was als volgt:

Groep 1
Klantsegment: de handel
Naam: Flipke de Koning
Demografisch: 40 – 50 jaar, europees

Stap 1: fruithandel; te kort, behoefte, ander fruit aanbieders; sport- studie – hobby genoten;
Stap 2: waar heb je het vandaan, wat kost het; haar vrienden, familie, opvoeding, omgeving; radio, TV, internet, sociale media
Stap 3: prijs, kwaliteit, smaak, houdbaarheid, beschikbaarheid; beleving, smaak, geur, kleur; prijs, geen aanbod, slechte kwaliteit, buikpijn; dagbobert duck: duik in pakhuis aardbeien
Stap 4: kritisch, streng, zakelijk, korte relatie; daar wel of niet kopen, service, levertijden, zakelijke ervaringen; beloftes die niet waar worden gemaakt, iets niet pikken.
Stap 5: beste spul, beste kwaliteit, in voldoende mate tegen de laagste prijs; overstappen
Stap 6: winst, klanttevredenheid, continuïteit; manipulatie, werken met meerdere leveranciers, risico spreiding.

Groep 2
De particulier, zoekend, wil ontzorgd worden, volwassen (45 – 75 jaar), een stel, met bouw en / of verbouwplannen, bouwt voor de 2e / 3e keer, woningbezitters.
Stap 1: 2 verdieners, stabiel inkomen, werkende mensen, sportclubs, familie, diverse media.
Stap 2: vrienden en kennissen, internet.
Stap 3: dat er naar haar geluisterd wordt; ontzorgen, goed advies, ongevraagd advies; twijfel of het goed komt; visualiseren van de behoefte.
Stap 4: ze weet wat ze wil; ze willen het product laten zien aan kennissen.
Stap 5: te veel werk, niet ontzorgd.
Stap 6: beïnvloeding, complimenten kennissen.

Groep 3
Particulier, Mevr. Sophie de Haas, alias ’t haasje; getrouwd, kinderen, 40 jaar, groot sociaal netwerk, clubjes, school.
Stap 1: huisje, boompje, beestje; vrienden, moeders van school, sportclub, collega’s, facebook; tv, social media, internet, tijdschriften, krant, folders; overkill aan informatie, spiegelen aan omgeving.
Stap 2: “wat trek jij aan vanavond?”; haar vriendinnen, collega’s, social media, internet, TV, twitter.
Stap 3: de mening van anderen; afkeuring, complimenten; geen tijd, geen geld; perfect, geaccepteerd zijn.
Stap 4: uitstraling naar buiten; mooier voordoen als het is.

Groep 4
Klantsegment: werkzoekende, gehuwd, 55+, Ruud; uitkering, kinderen uit huis.
Stap 1: woont in Deurne in patiowoning, gesetteld, leeftijdsgenoten, buurt; ziet luxe bij anderen: aankoop nieuwe auto, vakantie; gebrek aan inkomen, zelfvertrouwen, ritme, besteding,communicatie, mantelzorg
Stap 2: van medeleven naar onbegrip; spanningen; social media.
Stap 3: deelname sociaal leven; afgunst, zelfmededogen.
Stap 4: strijdbaar, strijdlust; negatief, stoppen met klagen, genieten van het huidige, schuld van derden, berusting.
Stap 5: jonger = goedkoper; geen vraag naar mensen op leeftijd; te veel eisend, vastgeroest; niet meegegaan met de tijd; cultuuromslag, solliciteren.
Stap 6: sociale vergelijking, terug naar de basis.


<< vorige pagina

Workshops


Momenteel zijn er geen workshops gepland.



Nieuwe workshops vindt u zo snel mogelijk op deze website.
Wilt u meer weten over de workshops die zijn gehouden, lees dan HIER de verslagen.